Reševanje iz dvigal

V našem podjetju smo podrobno preučili Pravilnik o varnosti dvigal, ki nam je dal smernice za razvoj lastnega komunikacijskega sistema za reševanje iz dvigala.

Pravilnik o varnosti dvigal Uradni list št. 83/2007, med drugim določa v svojem 21. členu, 4. točka ”Lastnik mora do 25. oktobra 2008 obstoječe dvigalo predelati tako, da alarmni sistem v obstoječem dvigalu lahko vzpostavi stalno dvosmerno govorno povezavo z mestom za reševanje oseb iz dvigala. Vzpostavitev zveze z mestom za reševanje oseb iz dvigala mora biti neprestano možna.”

Uveljavitev te zakonske zahteve v praksi predstavlja skupno sodelovanje upravika stavbe, vzdrževalca dvigala, odbora lastnikov in izvajalca sistema. Dejansko lahko ugotovimo, da gre za tehnično organizacijska vprašanja, katera je potrebno rešiti tako v poslovnem, tehničnem, kakor tudi v pravnem okolju.

Ker smo želeli tržišču ponuditi visoko kvaliteten izdelek, smo zasnovali in razvili sistem, ki je na slovenskem tržišču edinstven saj ne zadostuje samo omenjenem pravilniku, ampak ponuja veliko več.

Sistem je rezultat lastnega razvoja in je kot intelektualna lastnina zaščiten. Sistem smo poimenovali video telefonski klic v sili, ki v celoti zadovoljuje zahteve katere ta pravilnik postavlja.



Video telefonski klic v sili


Samo ime pove da je, ob klicu v sili, med kabino dvigala in klicnim centrom zagotovljena govorna in video komunikacija, kar ponuja operaterju v klicnem centru popolni nadzor nad situacijo v dvigalu ter kvalitetno reševanje s hitrim odzivom reševalca.

Delovanje sistema, njegova uporaba in izvedbo montaže bomo predstavili v nadaljevanju.

 

Primer namestitve video telefonskega klica v sili v dvigalu večstanovanjskega objekta v naselju Fužine.

 

  1. V dvigalu je vgrajena kamera, zvočnik, mikrofon in navodila za uporabo.
  2. Ujeta oseba s pritiskom na tipko ALARM pokliče klicni center.
  3. V strojnico dvigala je vgrajena sprejemna centrala, ki komunicira z dvigalom in centrom za reševanje (komunikacija je govorna in slikovna).
  4. Operater v 24 urnem dežurnem centru sprejme poziv, nakar takoj pošlje reševalca.